Parende dergisinin 14. sayısı yayımlandı.
Tanıtım bülteninden
“Ölüm” temasının hakim olduğu bu sayıda genç yaşta kaybettiğimiz şairlerimizden Arkadaş Zekai Özger’i kapakta görüyoruz. Erman Gülgeç, geçtiğimiz sayılarda olduğu gibi bu defa İlhan Berk’i konu aldığı karikatür-hikayesiyle bizi 1. sayfada karşılıyor. Azimet Avcu’nun biyografi yazısı ve Selim Yücel’in Arkadaş Zekai için kaleme aldığı “Arkadaş’ça” şiiriyle devam ediyoruz sayfaları çevirmeye. Bekir Dadır “Otuz Üç” adlı şiiriyle Suruç’u yadediyor ve Fatma Nur Kaptanoğlu “Solo Ölümler” ile tabiri caizse büyük patlamanın haberini veriyor. Ardından evvel.org’un kurucusu Zafer Yalçınpınar ile yapılan röportaj, bize “efemeratik edebiyat”ın ülkemiz edebiyatı adına ne denli önemli olduğunu gösteriyor. Ve yine Zafer Yalçınpınar’ın “Tarihsancısı Söyledi(II)” şiiri yer alıyor. Sonrasında
Aydan Bayar’ın Charles Baudelaire çevirisi, Mürüvvet Sena Eliküçük’ün “Anlatıcı Bakış Açısı: Ölüm” ve Mehmed Önder Karakaş’ın “Şiir ve Ölüm Terennümü” düşünce yazısını görüyoruz.
Dergi, verdikleri cevaplarla adeta bir manifesto havasında geçen Mosmodern röportajı ile modern şiiri merak edenlere göz kırpıyor. Azimet Avcu’nun “Beş Şehir” ve Ahmet Keskinkılıç’ın Ben O Muhteşem Gözlüklerle şiirleriyle iyice derinleşiyor. Dosya olarak yer alan eserlerden biri de Özge Topcu’nun “Felsefe ve Şiir” yazısı derginin tam orta sayfasında yer alıyor. Hemen arkasından Kadir Yıldız “Referans Noktamı Ararken” ve Mikail Burak Özkar III.sünü yayımladığı Üşüdüysen Kendimi Yakayım Müzeyyen’i bizlere sunuyor. Galip Bilge Kaşifoğlu “İsmet Özel Sözlüğü” ile dergiye katkıda bulunan isimlerden. Elif Öztürk bir gözün kapanıp açıldığı bir anı “Son-du Bu Bahar” adlı eserinde bizlere sunuyor. Mualla Kübra Kara “Nazım Bey’e” adlı şiiriyle yeniden aramıza katılıyor.
Derginin son sayfalarına geldiğimizde İsmail Topçu “Makas” adlı eseriyle ağlayabildiğimizi bizlere kanıtlıyor. Yine Kadir Yıldız Dedalus Yayınevi’nden çeviri olarak çıkan “Mark Twain – İnsan Nedir?” incelemesini bizlerle buluşturuyor. Başlığından da anlaşılacağı üzere Özge Özdamar “İki Farklı Anlayışta İki Farklı Enstrümanın Benzer Rol ve Anlamları” adlı eseriyle Mesnevi’de bir sembol olarak neyi ve Şamanizm’de davulu inceliyor. Şerif Temurtaş’ın “Kırlangıçlar Giderken”, İsmail Can Karakuş’un “Ölüm” ve dergide misafir olarak yer alan Doğukan Batuhan Kurtçu’nun “Sen ve Deniz” adlı şiirleri de dikkat çeken eserler arasında.
Ahmet Kaya, gerçekleştirdiği Yekta Kopan röportajı ile dergiye yeni katılan isimlerden. Son olarak Esra Karagöz “Çocukları Masallarda Saklasınlar” adlı deneme yazısı ile uzun zamandır yayınladığı denemeleri giderek üstüne koyarak ilerlediğini bir kez daha bizlere kanıtlıyor.
İllüstrasyonda ise kapak çalışmasını Ahmet Uzun, arka kapakta Sibel Büyük, iç kısımda Atilla Ofluoğlu ve Miraç Selcen Özkal’ın çizimleri yer alıyor.
edebiyathaber.net (20 Mayıs 2016)