Çarşamba Seminerleri kapsamında 3 Mayıs 11.00’de #görseliletişim temasıyla Tuğçe Tuna konuşacak.
Tuğçe Tuna; Çağdaş dans ve performans sanatçısı, koreograf, yönetmen, hareket ve dans terapisti. Varoluşla olan iletişimini beden, hareket ve dans üzerinden kuran sanatçı; 1993’den beri ulusal ve uluslararası festival, organizasyon ve akademilerde; dans sanatçısı, koreograflığı, çağdaş dans ve güncel hareket teknikleri eğitmenliği ile yer almakta.
“Koreografi ve Mekan: ‘EN KÖTÜ İŞ.’” başlıklı sunuşunun tanıtım metninden:
“Türkiye’de çalışan, yaşayan ve son 2002 den bu yana özellikle mekanlara ait (mekan-spesifik) gösteri üreten bir koreograf olarak bu buluşma da; mekanlarda gerçekleştirdiğim sanatsal üretim ve süreç deneyimlerimi paylaşmayı, 2017’ de TMMOB tarafından onurlandırılan EN KÖTÜ İŞ. eserimin genel yapısı, mekan ilişkisine odaklanmayı planlıyorum.
Kinestetik hafıza ve beden farkındalığı içerikli atölyem ‘İçinde Yaşadığım Mekan: Beden’ tohumlarını 1995’de TMMOB-Kantara Kalesi yaz kampında attı. Türkiyeli mimarlık öğrencilerine, içinde yaşadıkları mekanı (beden) tanıştırmak istemiş; Fonksiyonel Anatomi ve Doğaçlama; zaman, seviye, yön ve beden mekan ilişkisi- çalışmalarıyla kampı bitirmiştik. Beden ve mimari ilişkisini profesyonel dans ve performans sanatçısı olarak ilk deneyimlediğim eser ise, koreograf Aydın Teker’in 1993’de sahne dışı mekanlarda üretilen ve sunulan Antwerp Sanat Festival’i kapsamında Belçika’da gerçekleştirdiğimiz ‘Aulos IV’ eseri olmuştu.
Koreograf ve dans sanatçısı olarak beden-mekan-mimari-alan kavramları halen sanatsal üretimime yön ve ilham vermekte. Eserin nerede, nasıl sunulduğu ve oluşturulduğu benim için sanatsal üretim sürecinin en önemli dinamiğini oluşturuyor.
Eser alanının kimliği, mimari yapısı, hafızası, sosyo-kültürel ve politik yapısı, seyirci ile ‘sahne’ arasındaki görünmez duvarın yok edilmesi, seyirciyi de bir nevi tanık, paylaşımcı olarak performansın bir parçası yapması, mekanın dönüştürülmesi bana çok ilham veriyor.
Sanatı ve sunumunu belirlenmiş, sadece batı kültürüne göre çerçevelendirilmiş yapıların içlerinde değil (İtalyan Sahne vb.) yaşamın her alanında sunulabileceği, paylaşılabileceği fikriyle çalışıyorum.”
Yer: MSGSÜ Fındıklı Kampüsü / Video Konferans Salonu
İletişim
http://www.carsambaseminerleri.org
http://www.facebook.com/carsambaseminer
http://www.twitter.com/carsambaseminer
edebiyathaber.net (2 Mayıs 2017)