Sinema dergisi Yeni Film, yakın zamanlarda art arda kaybettiğimiz Lütfi Akad ve Theo Angelopolous'u kapsamlı bir dosyayla anıyor.
Üç aylık periyodlarla yayınlanan Yeni Film dergisinin mart sayısı çıktı.
25. sayının ön kapağında Çiğdem Vitrinel'in filmi “Geriye Kalan” yer alıyor.
Yeni Film, “Geriye Kalan”a dair yazı ve “yoksulluğun kadınlaşması”na vurgu yapan Çiğdem Vitrinel söyleşisini, Dünya Emekçi Kadınlar Günü dolayısıyla sayfalarına taşıdı.
İran sineması
İranlı yönetmenler, son dönemde artan baskılar yüzünden çok zor şartlarda filmler yapmaya devam ediyor.
Dergide, Farhadi'nin “Bir Ayrılık”, Panahi'nin “Bu Bir Film Değil” ile Resulof'un “Güle Güle” filmleri ve İran'daki son durum analiz edildi.
Ayrıca Muhammed Resulof ile yapılan söyleşi de derginin dikkat çeken başlıkları arasında.
Bu sayıda ayrıca Şeristan'ın geldiği yere, Batman'a doğru olan ölüm ve hayat yolculuğunun anlatıldığı “İz”, popüler söylemde barışın dilini konuşmaya çalışan “Yangın Var”, sınıf vurgusu yapan “Nar”, düşmanlıkların dedenin bir kahvaltı sofrasıyla yıkılacak kadar kökensiz ve nedensiz olduğuna vurgu yapan “Dedemin İnsanları” ve toplumsal muhalefetle dereleri, köyleri, dağları talan eden şirketlerden hesap soran “Entelköy Efeköy'e Karşı” filmleri ele alındı.
25. sayının içeriği
Gündem / Film Ekibi
Şeristan'ın Ölüm ve Hayat Yolculuğu: İz / Seray Genç
Nar: “Anlatılan Senin Hikâyendir” / Sinem Aydınlı
Geriye Kalan Orta Sınıf, Eril İktidar ve Bayağılıksa / Özge Özdüzen
Çiğdem Vitrinel Söyleşisi:”Biz işte o dipsiz karanlıktan geriye kalanlarız” / Özge Özdüzen
Kentten Köye Göç Filmi Olarak Entelköy Efeköy'e Karşı / Doğan Yılmaz
Entelköy Efeköy'e Karşı Üzerinden Bazı Düşünceler / Yusuf Güven
Yüksel Aksu Söyleşisi: “Mizah Kendiliğinden Abartılıdır” / Film Ekibi
Yakın Tarih Üzerinden Aşk ve Devrim / Bahadır Ahıska
Yangın Var: Barışın Dilini Konuşmak, Acının Üstünü Örtmek / Aylin Sayın
Yangın Var: Kuzeyle Güneyin buluşması / Tülay Dikenoğlu
Dedemin İnsanları: Çağan Irmak Sinemasının Edilgenleşen Seyircileri / Özge Özdüzen
Lars von Trier'in Melankolisi / Onur Behramoğlu
Hugo Filminin Özdüşünümsel Sinema Tarihçesi / Zeynep Yaşar
Başka Türlü Bir 'Açlık': Utanç / Mizgin Müjde Arslan
İran sineması
Bir Ayrılık: Farklı Açılardan İran'a Ve Dünyaya Bakmak / Doğan Yılmaz
İran Sinemasının ve Aydınının Varoluş Mücadelesi / Seray Genç
Muhammed Resulof ile Söyleşi / Seray Genç – Yusuf Güven
Sinemada İşçi Sınıfı ve İşçi Filmleri Festivali / Ahmet Soner
Muhafazakârlık ve Karşıt Kahramanlar / Z. Tül Akbal Süalp
Emek (Sineması) İçin İşbirliği Çağrısı / Korhan Gümüş
Yüksek Dağlarda Küçük Hayatlar / Cahit Çeçen
Anısına: Theo Angelopoulos
Angelopoulos'un Ardından Kısa Kişisel Tarih / Yusuf Güven
Bir Yönetmenin İzinde Yüzyıl: Theo Angelopoulos'un Bakışı / Seray Genç
Angelopoulos Angelopoulos'u Anlatıyor / Çeviren: Haydar Köyel
Zamanın Tozu'nda Bir Büyük Yönetmen: Angelopoulos / Necla Algan
Anısına: Lütfi Akad
Lütfi Ö. Akad Ya da Ustalık Üzerine / Giovanni Scognamillo
Yalnızlar Rıhtımı: Akad'ın Filmografisinde Bir Köşe Taşı / Necla Algan
Hudutların Kanunu: Kaçakçılığa Dair Bir Anlatı / Aylin Sayın
Kızılırmak Karakoyun ile Halk Destanları / Nezih Coşkun
Vesikalı Yarim / Onur Behramoğlu
Kırık Bir Aşk Hikayesi Olarak Vesikalı Yarim / Şerife Tülü
Ülkemizin ve Sinemamızın Sacayağı: Akad'ın Türkiye Üçlemesi / Hamdi Karaşin
Dergiyi bulabileceğiniz yerler hakkında bilgi almak için tıklayın.
Kaynak: cnnturk.com (13 Mart 2012)