Çizimle olan ilişkiniz ne zaman başladı?
Küçükken elimden kâğıt kalem hiç eksik olmazdı. Bir de resimli kitapları çok severdim. Kendimce hikayeler uydurur sonra o hikayeleri resimlemeye çalışırdım. Üniversitede grafik tasarım bölümüne girip sevgili İsmail Kaya’dan illüstrasyon dersleri almaya başlamamla birlikte illüstrasyon tam anlamıyla hayatıma girmiş oldu. Ardından benim için bir tutkuya dönüştü.
Çizer kitaba nasıl hazırlanır?
Ev ortamında çalışmayı çok seviyorum. Evin her köşesinde çalışabilirim, yeter ki dikkatim dağılmasın.
Çalışma saatlerim çok değişkendir. Bazen gece 4’te kalkıp otururum çizimin başına. Bazı günler ise çalışmaya başlamam öğleden sonrayı bulur. Çizim yaparken genellikle müzik veya podcast dinlerim.
Beni heyecanlandıran projelerde yer almaya özen gösteririm. Bu nedenle işe konsantre olmakta zorluk çekmem. Hikayeyi birkaç kez okuyunca sahneler gözümde canlanmaya başlar ve eskizlerle beyin fırtınası yaparım.
Bazı projelerde ise çizime başlamadan önce sıkı bir araştırma yapmam gerekir. Örneğin şu an üzerinde çalıştığım kitabın içeriğinde birçok tarihi olay yer alıyor. Çizime başlamadan önce bu tarihi olaylarla ilgili araştırma yapıp (belgesel, kitap, yazı vb.) o dönemle ilgili gerekli bilgilere ulaştım. Böylece çizimlerim edindiğim bu bilgilere göre şekillenmiş oldu.
Çizimlerinizi yaparken yazar ya da editör ile nasıl diyaloglar gelişiyor aranızda?
Genellikle editörle iletişim halinde olurum. Projeyle ilgili bilgileri aldıktan sonra fikir alışverişinde bulunuruz. Ardından eskizler oluşmaya başlar.
Sanatınızı/çizimlerinizi beslemek için neler yapıyorsunuz?
Resimli kitapları okumayı ve incelemeyi çok seviyorum. Nitelikli çocuk kitapları, işime olan tutkumu ve yaratıcılığımı daha da artırıyor.
En büyük ilhamı doğadan aldığımı söyleyebilirim. Doğada her şey o kadar güzel ki etkilenmemek mümkün değil.
Bunun dışında seyahat etmek, farklı kültürleri tanımak, müze ve sanat galerilerini ziyaret etmek çok ilham verici. Ayrıca bağımsız sinema, kısalar ve animasyonlar da yaratıcılığımı her zaman beslemiştir.
Bir kitabın rafta yerini alana kadar geçirdiği mutfak sürecini çizer cephesinden anlatır mısınız?
Öncelikle hikâyenin içerisine girebilmek için metni birkaç kez okuyorum. Sonrasında hikayede geçen karakterleri analiz ediyorum. Ardından çizeceğim sahneleri belirleyip kapak ve iç sayfaların eskizlerini oluşturuyorum. Bir sonraki aşamada ise en keyif aldığım kısma; renklendirmeye geçiyorum.
edebiyathaber.net (30 Ocak 2021)