Yaz tatilinde aydınlatıcı okumalar yapmak isteyenlere, Düşbaz Kitaplar’ın kurmaca dışı eserlerinden iki öneri! Ünlü jeolog Andrew H. Knoll evrenin 4 milyar yıllık geçmişini anlattığı ve 18 dile çevrilen kitabı Dünya’nın Kısa Tarihi’nde iklim değişikliğini odağına alarak insanlığın geçmişte neler yaşandığını incelerken gelecekte neler olabileceği konusunda da belirgin ayrıntılar veriyor. Sanat tarihi profesörü Catherine McCormack’in Resimdeki Kadın: Kadınlar, Sanat ve Bakışın Gücü adlı çalışması ise sanat kisvesi altında gözümüzün nasıl boyandığını, eril bakışın kadın imgesini nasıl şekillendirdiğini ve günlük hayatımıza yerleştirip normalleştirdiğini Titian, Botticelli ve Picasso’nun eserleri gibi çok sevdiğimiz imgeler üzerinden anlatıyor.
Dünya’nın Kısa Tarihi: Sekiz Bölümde Dört Milyar Yıl
Yazar: Andrew H. Knoll/ Çevirmen: Aydın Çavdar
“Dünyaca tanınan jeolog Andrew H. Knoll, gezegenimizin 4,6 milyar yıllık geçmişinin soyağacını çıkardığı; özenle hazırlanmış, kolay anlaşılan bir Dünya biyografisiyle okurlarının karşısına çıkıyor. Yirmi birinci yüzyılın iklim değişikliğini anaizleğine alan kitap, geçmişte nerede olduğumuza ve şu an nereye gittiğimize dair gerçekçi bir bakış sunuyor.”
Neil Shubin, Chicago Üniversitesi öğretim görevlisi, paleontolog ve Your InnerFish kitabının yazarı
“Yeryüzü’nün tarihini ustalıkla özetliyor… Muazzam bir el kitabı. ”
Kirkus Reviews
Resimdeki Kadın – Kadınlar, Sanat ve Bakışın Gücü
Yazar: Catherine McCormack / Çevirmen: Tuğçe Kılıç
“McCormack’in de yazdığı gibi kadın düşmanlığı o denli içimize işlemiş ki varlığını fark etmek imkânsız hale gelmiş. ResimdekiKadın, gözlerimizin açılmasını sağlayacak.”
Jessica Ferri, SilentCities’in [Sessiz Şehirler] yazarı
Kimdir “kadın”? Kadın Venüs’tür, “anne”dir,“bakire”dir; “canavar”dır, “cadı”dır, “femme fatale”dır, yani “felaketin ta kendisi”dir. Hepsinden öte, kadın bakılacak bir “imge”dir.
Tarih boyunca dehşet, şiddet, istismar, kadın düşmanlığı, eril bakış ve ataerkinin inşa ettiği kalıplar sanatın maskesine gizlenerek görsel bir şölene dönüştürülmüş; telefon ekranlarında, sosyal medya paylaşımlarında; her türlü tüketim ürününün üstünde; herkesin erişebildiği dizi ve filmlerde; tarihimize ev sahipliği yapan müzelerde, meydanlarda, hatta evimizin duvarlarında sinsice yerini almıştır.
Sanat tarihi profesörü Catherine McCormack, Resimdeki Kadın’da sanat kisvesi altında gözümüzün nasıl boyandığını, eril bakışın kadın imgesini nasıl şekillendirdiğini ve günlük hayatımıza yerleştirip normalleştirdiğini anlatır. Titian, Botticelli ve Picasso’nun eserleri gibi çok sevdiğimiz imgelerin aslında nasıl dehşet verici anlamlar taşıdığını, ataerkinin kadın deneyimini ve “öteki” olanı bastırıp yok etmek için sanatı nasıl kullandığını çarpıcı hikâyeler, anekdotlar ve kişisel görüşleriyle kaleme alır.
Resimdeki Kadın’da McCormack, BertheMorisot, Judy Chicago, Kara Walker’dan Beyoncé’ye uzanan çeşitli kadın sanatçının çalışmalarını inceleyerek estetik bulduğumuz imgelere dair farklı bir bakış açısı sunar bize; inşa ettiğimiz kalıpları yıkıp kadını (veya insanı)gerçek benliğiyle kabullenmemiz gerektiğini fark etmemizi sağlar.
edebiyathaber.net (5 Temmuz 2024)