Fadime Uslu ve Doğuş Sarpkaya ile İşleyen Kurmaca Derinleşme Atölyesi’nin yeni başlığı: Hikâyede Geçişler, Ritim, İlerleme. 22 Ocak 2023 tarihinde başlayacak atölye, her Pazar 11.00-13.00 saatlerinde online, Zoom üzerinden yapılacak.
Öykü, roman, senaryo yazarken en çok zorlanılan konu, temel etkiye göre metnin ilerleyişini biçimlemektir. Bu sorun, kurgu ve olay örgüsü kadar dil işçiliğini de kapsar. Cümleler, paragraflar, bölümler arası geçişler nasıl düzenlenir? Metnin kendiliğinden ilerlediği hissi nasıl canlı tutulur? Bütünlüğü kuran, parçaları birbirine bağlayan kancalar, sıklık, örüntü, boşluk alanları neye göre, nasıl oluşturulur? Hikâyenin doğasına uygun dil ritmi nasıl tasarlanır, neye göre yönetilir?
“Hikâyede Geçişler, Ritim, İlerleme” derslerinde bu soruların yanıtları işlenecek.
Bilgi ve kayıt için 0542 787 9660 numaralı telefona WhatsApp mesajı ya da [email protected] adresine e-posta gönderebilirsiniz.
Program
- HAFTA
Etkiye göre dil atmosferi oluşturma
Kelime seçimi – cümle yapıları
Ses, görüntü, fikir, tipografi
Cümle geçişleri
Paragraf tasarımı
Öykü: G.G. Márquez – Hanım Ana’nın Cenaze Töreni
Film: Hirokazu Kore-eda – Arakçılar
- HAFTA
Hikâyede ilerleme çeşitleri
Temel etkiyi destekleyen yan hikâyelerde ilerleme
Paragraflar arası geçişler
Bölüm tasarımı
Ritim
Öykü: Cemil Kavukçu – ‘Yosun Tuttu Gözlerim’
Film: Jocelyn Moorhouse – Düşlerin Terzisi
- HAFTA
Parça-bütün ilişkisi
Çengel, kanca, örüntü, boşluk prensipleri
İlerleyişin ahengi
Öykü: Anton Çehov – Kara Keşiş
Film: Sidney Lanfield – Baskerville’lerin Köpeği
- HAFTA
Başlangıç -final ilişkileri
Geçişlerdeki doğallık
Dil atmosferinde, ilerleme dengesinde ince işçilik
Öykü: Raymond Carver – Aşk Konuştuğumuzda Ne Konuşuruz?
Film: Sidney Lumet – Köpeklerin Günü
edebiyathaber.net (16 Ocak 2023)