Papirüs dergisi 15. sayısında Mahmut Yesari’ye yer veriyor.
Dergi bülteninden
2016 yılının ilk Papirüs’ü edebiyatımızın yitik şairlerinden, onlarca romanı ve tiyatro oyunu, yüzlerce öyküsüyle gazete yazısına rağmen, adı neredeyse tamamen unutulmuş yazar “Mahmut Yesari”ye ayrıldı/adandı.
1920’li yıllardan 1945 yılında vefatına kadar durmandan, usanmadan tıpkı bir yazı makinesi gibi üreten Mahmut Yesari’yi ele alan NEYYA- Nükhet Eren Yaratıcı Yazarlık Atölyesi- ekibi, yaptığı araştırmasının ardından hazırladığı Mahmut Yesari Sempozyumu, Belgeseli, oyunu ve öyküleri ile Mahmut Yesari’ye olan vefa borcunu ödemeye çalışıyor bir nebze.
“Mahmut Yesariler Yaşamalı” diye başlıyor önsöz ve “Edebiyatın kıymetli yazarları, sizleri unutmayacağız ve unutturmayacağız” sözüyle bitiyor.
Amca torunu Gökhan Yesari bize onu anlatıyor : “Kısa bir hayat uzun bir hikâye”.
Aydan Gündüz : “Kitaplarından bihaber olmamız, isimlerini işitmemiş olmamız veyahut baskısı çoktan tükenmiş kitaplarına erişememek bir bahane midir?” diye hesaplaşıyor bizlerle.
“Edebiyatımızın Mahmutları” Mahmut Şenol’un kaleminden yer alıyor Papirüs’te.
NEYYA’dan Aysel Karaca, “Yesari’ye Yolculuk” yazısıyla yazarın hayatını anlatırken, Yasemin Öztürk “Bir Dönem Romancısı Olarak Mahmut Yesari”çalışmasını sunuyor.
Mahmut Yesari’nin hikayeleri ve düşünceleri üzerine birkaç söz :”Hayat: Acı bir Şaka…” Recai Özcan yazıyor.
Ve Yesari’nin öykülerinden bir örnek: İki Acı
NEYYA’dan Erdal Kuzucan “Yaşamdan Kurguya Öyküler”, Gülayşen Erayda “Sürtük” incelemesiyle yer alıyor sayfalarda.
“Muntazam” yaşan insanlar, kendi yaşayışlarına uymayanlara “Serseri” derler.” sözleriyle Mahmut Yesari’nin “Serseri” oyununu inceliyor NEYYA’dan Zeliha Özer.
Mahmut Yesari’nin “Kendimle Mülakat” yazısı kaçırılmaz. 1936 yılında Yedigün Dergisinde yayınlanan röportaj tıpkıbasım olarak yer alıyor.
NEYYA’dan Işık Demirtaş ve Şaheser Yılmaz “Çulluk”, Aysel Karaca “Tipi Dindi” ve Emine Kaygan “Su Sinekleri” roman incelemeleriyle bu sayıda.
Ve Yesari Belgeseli… NEYYA’dan Aysel Karaca “Yesari’ye Yolculuk” Bir Belgesel Öyküsü’nü anlatıyor.
“Pencereden Pencereye” Bir Mahmut Yesari Piyesi – NEYYA’dan Hüseyin Fazlı Düzenci aynı zamanda rol aldığı bir perdelik piyesi anlatıyor.
NEYYA’dan Ayşen Cumhur Özkaya ise “Ahd-e Vefa” şiirinde Mahmut Yesari’ye sesleniyor ve “Hoş geldin Mahmut Yesari… Hoş geldin bize” diyor.
NEYYA’dan Hüseyin Fazlı Düzenci “Deli Kızın Şiiri”, “Av” ve “Kral” şiirleri, Gülayşen Erayda “Define Adam ve Bayram” öyküsü 3. ve son bölümü, Sevil Hacıoğlu “Üç Mektup”, Bahar Yaka “Roman Yalan, Yalan Roman”, Oya Kaya “Gecikmeseydin Kar” ve Ayşen Cumhur Özkaya “Otuz Beşinci” isimli öyküleriyle yer alıyorlar.
Papirüs 15, NEYYA’dan Bülent Buyruk’un “Miçonun Kovası”, Funda Yılgın’ın “Sahipsiz Çocuklar”ı ve Ayşenur Baran’ın “Sakın Hatırlatma” öyküsüyle son buluyor,
İstanbul’da: Mephisto – Beyoğlu ve Kadıköy, Robinson 389, Kırmızı Kedi, Akademi- Kadıköy, CookBook – Kadıköy, İskele Büfe- Üsküdar
Adana’da – Sokak
Mersin’de – Kitapsan
İzmir’de – Yakın Kitapevi
Ankara’da – Dost, İmge ve Kırmızı Kedi
İletişim: [email protected]
edebiyathaber.net (17 şubat 2016)