Pelin Özer ile Editörlük Atölyesi 29 Eylül’de Butik Global Online’da başlıyor.
Pelin Özer’in “Editörlük Atölyesi”, editörlük mesleğini, deneyimin verdiği avantajla tam kalbinden, tüm yönleriyle birkaç adımda tanıtmayı amaçlıyor. Yayınevlerinde, dergi ve gazetelerde, sosyal medyada çalışan editörlere ve editörlüğü meslek olarak seçmek isteyenlere seslenirken bir yandan da editörlüğün pratik ve teorik alanlarını mercek altına alarak kapsamını, derinliğini ve olanaklarını açıyor, esnetiyor.
Tarih: 29 Eylül – 17 Kasım 2019 Pazar Günleri Saat: 17:00 – 19:00
Bilgi ve kayıt için: 0212 6120500, [email protected]
Program
- Ders: Ne Sonsuz Bir Sözcük “Editör” / Derine Daldıkça Uzar Gider Hikâyesi
- Editörlük Nedir? Tanımlamak Mümkün mü?
- Editör Kimdir? İdeal Editörden Söz Edilebilir mi?
- Editörlük Bir Meslek midir? Sadece Meslek midir?
- Editörlük Öğrenilebilir mi? Nasıl?
- Editörlük Deneyimi Aktarılabilir mi?
- Ders: Haritada Bir Nokta Olarak “Editör”
- Editörlüğün Türleri Nelerdir?
- Yayınevlerinde Editörden Neler Beklenir?
- Yayınevi Örgütlenmesinde Editörün Yeri Neresidir?
- Hukuktan Grafiğe, Psikolojiden İletişime, Matbaadan Dağıtıma Bilmesi Gerekenler Nelerdir?
- Editör Kendine En Uygun Alanı Nasıl Seçer ve Bu Alanda Uzmanlaşmanın Yollarını Nasıl Arayıp Bulur?
- Farklı Mesleklerden Editörlüğe Geçiş Yapmak İsteyenleri Neler Bekler?
- Ders: “Editör”ün Varlık-Yokluk Mücadelesi
- Eğitimi Veril(e)meyen Bir Alanda Kişi Kendini Nasıl Var Eder?
- Editörlükte Hedef Söz Konusu Olabilir mi? Varılacak, Hayali Kurulan Son Nokta Var mıdır?
- İyi Okur Olmak İyi Editör Olmak İçin Yeterli midir?
- Mayınlı Tarla: Yazma Becerisi, Hevesi, İdeali, Arzusu Editör İçin Avantaj mıdır yoksa Dezavantaj mı?
- Editörün Hareket Kabiliyeti, Esnekliği ve Sınırları… Bunları Kim, Nasıl Belirler?
- Ders: “Editör”ün Denge Sınavı: İmkânsızın Ele Geçirilmesi Deneyimi
- Editörlükte Usta-Çırak Müessesi İşler mi? Dinamikleri Nelerdir?
- Editör, Tekrarı Mümkün Olmayan Bir Çalışmada Nasıl Deneyim Biriktirir?
- Editör Söz Dinler mi? Sözünü Dinleyecek Biri Var mıdır?
- Patronu Var mıdır? Varsa Kimdir?
- Özel Editörlük Neden Özendirici Bir Meslek Haline Geldi?
- Ders: “Editör”: Kitaba Bağlıyken Ondan Bağımsız
- Editör Bağımsız Olmalı mıdır? Kimden ve Neden? Kurumsal Düzlemde Editör Kendine Nasıl Bağımsız Bir Alan Yaratır?
- Kurumları, Edebiyat Ortamını ve Yayınevlerini Aşabilecek Sağlamlıkta Bir Editör-Yazar İlişkisi Nasıl Kurulur?
- Özel Çalışmalarda Editör Kendine Nasıl Bağımsız Bir Alan Yaratır?
- Yazarıyla Özdeşlik Kurmadan Yazıya Müdahil Olmak Nasıl Öğrenilir?
- Editör, Çalıştığı Kitaba Kulak Verirken Ona Bağlı Kalabilir mi? Çalışma Alanı Kitapla Sınırlı Kalabilir mi?
- Ders: “Editör”ün Yazarla El Sıkışması
- Editör ile Yazar Karşı Karşıya mı Oturmalıdır, Yanyana mı?
- Editör Yazarı Ne Zaman Tanımaya Başlar?
- Yazarın Kitabı Üzerine Anlattıkları Belirleyici midir?
- Editör Yaşayan Bir Yazar ile Çalışmaya Başlamadan Önce Neler Yapmalı?
- Editör Merhum Bir Yazar ile Çalışmaya Başlamadan Önce Neler Yapmalı?
- Ders: “Editör” Kolları Sıvadığında
- Editörden Her Şeyi Bilmesi Beklenir mi?
- Bir Editörün Başucunda Hangi Referans Kitapları Bulunmalı?
- Editör Üzerinde Çalışacağı Kitabı Okumaya Başlamadan Önce Neler Okumalı, Neler Okumaktan Kaçınmalı?
- Editör Üzerinde Çalışacağı Kitabı İlk Defa Okurken Nelere Dikkat Etmeli?
- Editör İlk Okumada Alacağı Notların Öneminin Farkında mı?
- Ders: Matruşka Editörlük: Türler ve Uzmanlıklar
- Türüne Göre Kitaplar Üzerinde Çalışma Yöntemleri Değişir mi?
- Şiir, Deneme, Gezi, Anı, Mektup, Derleme, Söyleşi, Roman, Toplu Eserler, Seçilmiş Yazılar, Antoloji, Çeviri, Kurgu, Kurgudışı vb. Yapıtlar Üzerinde Çalışmanın Belirleyici İncelikleri Nelerdir?
- Kitaba Emeği Geçen Kadroyla (Çevirmen, Redaktör, Düzeltmen, Grafiker, İletişim Uzmanı vb.) Editörün İlişkisi Nasıl Olmalıdır?
- Farklı Alanlardaki (Gazete-Dergi-Yayıncılık) Editörlük Deneyimleri Birbirini Besler mi?
1972 doğumlu. Galatasaray Lisesi ve İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü mezunu. Kültür gazeteciliğiyle başladığı profesyonel meslek hayatına kitap ve dergi editörü olarak devam etti. Yapı Kredi Yayınları’nda kitap-lık dergisinin editörlüğünü üstlendi; Sabahattin Ali, Leylâ Erbil, Füruzan, Orhan Duru, İlhan Berk, Enis Batur gibi severek okuduğu yazarların editörü olarak çalışma şansı buldu. 2002’den itibaren bağımsız yazar, şair, editör, redaktör, danışman, eğitmen olarak çalışmalarını sürdürüyor. Yayımlanmış beş kitabı mevcut: “Latife Tekin Kitabı” (söyleşi), “Cam Kulübeler” (haiku), “17 Haziran” (roman), “Atlasın Bir Ucunda” (şiir), “Weltallblume-Uzay Çiçeği” (Almanca ve Türkçe seçme şiirler). “Öğretilemeyen Şeyler Atölyesi”nin yaratıcısı olarak Gümüşlük Akademisi’nde “Kendinin Editörü Olmak” üzerine dersler veriyor. 2010’da Boğaziçi Kitap Fuarı Haiku Yarışması’nda bir haikusuyla Jüri Özel Ödülü’ne değer görüldü, romanı “17 Haziran” 2012’de Duygu Asena Roman Ödülü’nü kazandı. Yurtiçinde ve yurtdışında çeşitli şiir festivallerine katılıyor ve şiirleri dünya dillerine çevrilerek yayımlanıyor. Haiku üzerine sunumlar gerçekleştiriyor ve bu alanda yaratıcı atölye çalışmaları yürütüyor. Son kitabı “Beyaz Ev”, Haziran 2019’da yayımlanacak.
Tarih: 29 Eylül – 17 Kasım 2019
Pazar Günleri
Saat: 17:00 – 19:00
Web: Butik Global Online
Instagram: @butikglobalonline
edebiyathaber.net (18 Eylül 2019)