Yermekân mayıs ayı atölye programı belli oldu.
Modern sanatın 19. yüzyıl ortalarında yükselişiyle birlikte temsil anlayışında keskin bir sapma gözlemlenir; doğal biçimlerin, görünenin benzerini yanılsama olarak imge alanında yeniden üretmeyi -temsil etmeyi- bırakan modern ressamlar geleneğin imge kuramından ayrıldıklarında yeni bir estetik mi getirdiler? Seminer Eski Yunan’dan günümüze estetikçilerin tartışmasını dönemlerindeki sanatçıların üretimine giderek ele alacak. ‘Temsil’ sorusuna verilen yanıt odağında örülen seminer, modern sanatın temsilden dönmesiyle resim ve heykelin açıldığı olanakları soruşturuyor. ‘Temsil’den ne anlıyoruz, ne anlamalıyız? Neden 20. yüzyılda sanatçılar ve estetikçiler hepbir ağızdan temsile “hayır” dediler?
Program İşleyişi
1.Hafta: Eski Yunan’da sanatların sınıflandırılması; ‘mimesis’ ve ‘güzel’ çevresinde yapılan tartışma; estetiğin soruları – Kurama doğru gelişim: Platon, Aristoteles ve dönem sanatı
2. Hafta: Rönesans, Barok resim/heykel kuramı; sanatçıların içinde çalıştığı estetik düzen – Kant
3. Hafta: Modern sanat, modern estetik; resmin 19. yüzyıl ortalarıyla Akademi’nin öğrettiğinden kopuşu, temsilden sapması; Turner, Manet, Monet – Hegel
4. Hafta: Cézanne; sapmanın/kopuşun getirdiği olanaklar; resim sanatının ve arkasından heykel sanatının yeniden tanımlanması; ‘oluş’lara açılan sanat, özgürleştiren sanat – Nietzsche
5. Hafta: Avangard estetiğin soruşturulması; sanatta beliren olanakların yaşamsal karşılığı – Heidegger
6. Hafta: Neo-avangard; sanattan ve sanatçıdan beklenilen – Deleuze
“Temsil ve Modern Estetik” buluşmaları hakkında detaylı bilgi almak ve kayıt yaptırmak için bize [email protected] adresi üzerinden ulaşabilirsiniz.
Aykan Alemdaroğlu, 2008-2018 yılları arasında Bilkent Üniversitesi’nde sanat felsefesi, sanat yapıtının çözümlenmesi ve sanat tarihi dersleri vermiştir. Ayrıca çeşitli kuruluşlarda resim kuramı ve estetik tarihi üzerine seminerler vermiştir.
Zamanın Kaydı/Kaybı
Zamanın kaydı ya da kaybı nedir? Elbette çok uzun ve büyük cevapları olabilecek bu soruları video kaydetme eylemi ile birlikte inceleyeceğimiz bu atölye; teknik görüntülerin üretiminden bugüne videonun tarihsel sürecini incelerken videonun nasıl ortaya çıktığı, sanata nasıl dahil olduğu ve kaydetme refleksinin günlük hayatta nerelere dokunduğunu da izlek haline getirmek ister.
Temelinde Ulus Baker’in “Görmek, görülebilirlikler üretmektir.” sözüyle dış dünyaya tekrar bir göz gezdireceğimiz bu atölyenin program işleyişi;
1.Hafta: Nedir Video?
Videonun teknik anlamda ortaya çıkışı ve sanata nasıl dahil olduğu, diğer sanat disiplinleri ile ilişkisi.
2. Hafta: Farklı Bir Bakış Geliştirme
Videografik imajın ne anlamlara geldiği, zaman ve bellek ile olan ilişkisi.
3. Hafta: Bugün Görülenler
Günümüzden sanatçı örnekleri ile bugün videonun yeri ve zamanı.
4. Hafta: Ne Kaydediyoruz?
Katılımcıların atölye sürecinde veya önceden çekmiş oldukları videoların izlenmesi, yorumlanması.
Haftada 1 gün
9 Mayıs, Salı // 19:00-21:00
Atölye hakkında detaylı bilgi almak ve kayıt yaptırmak için [email protected] adresi üzerinden ulaşabilirsiniz.
edebiyathaber.net (6 Mayıs 2023)